Mainz-offensiven bør have de værktøjer, der skal til at gøre ondt på Dortmund, hvis defensiv har set ganske sårbar ud i nu lang tid.
Vi kan bare tage den seneste kamp i Augsburg som eksempel; Jess Thorups mandskab havde en motorvej åben og skabte 1,51 xG og scorede en enkelt gang. Det xG-tal registrerer ikke alle de lige-ved-og-næsten-situationer, som Augsburg var i.
Det samme var lidt følelsen, da Dortmund mødte Gladbach på hjemmebane i slutningen af november og vandt 4-2. Gladbach havde enormt meget plads på omstillingerne og scorede da også to gange, det første mål allerede efter 12 minutter.
Her kan man indvende, at Mainz’ offensiv noget skuffende ikke fik scoret i 0-1-nederlaget til Heidenheim, og at Mainz har scoret næstfærrest mål af alle i 1. Bundesliga denne sæson. På expected goals ligger klubben dog noget bedre til (man BURDE have scoret 19,34 mål, men har kun scoret 12), og mit indtryk er, at det er et hold på vej i den rigtige retning.
Nok får Dortmund Mats Hummels tilbage fra karantæne, men holdkammeraterne omkring ham bør efterhånden være ganske trætte efter et efterår, som har budt på den hårdeste pulje overhovedet i Champions League, hvor Dortmund lige til det sidste har skullet kæmpe for førstepladsen i gruppen. Det kan godt være, at vi ser den træthed til denne kamp, og så skal Mainz have fine muligheder for om ikke andet at få scoret i opgøret.
Forklaring af spreadet: Vi spiller på, hvornår Mainz scorer sit første kampmål. Gevinst hvis det falder FØR 55,5. minut; tab hvis det falder efter. Best case er en scoring i minut et, da vinder vi 55,5 minus 1 = 54,5 enheder ganget med vores indsats på en krone. Worst case er ingen Mainz-scoring. I så fald afgøres markedet med 90, og vi taber 55,5 minus 90 = 34,5 enheder ganget med vores indsats.
Med forbehold for ændringer i spreadet. Leveret i et kommercielt samarbejde med Spreadex.
Kun tilladt over 18 år | Spil ansvarligt stopspillet.dk – ring 7022 2825 | Udeluk dig via ROFUS.nu | Regler og vilkår gælder
© 2024 Monetos Betting – Designet af Aveo web&marketing